A vendéglátószektorban sem oldható meg minden helyben! Autó kell!

Sőt, mi több, mióta magam is aktív részese vagyok a baráti társaságunk által létrehozott cégnek, az ott zajló munka elvégzésnek, és nem csak kültagként vagyok benne, még jobban rálátok, hogy mennyire sokrétű tevékenység a miénk…

Mióta kibővítettük extra szolgáltatással az egészet, szinte többet jövünk-megyünk, utazunk, mint a vendégeink, akik nagyrészt Magyarország határain belülről érkeznek hozzánk, olykor messziről, de nekünk sok fáradtságunk van benne, hogy a nálunk eltöltött idő alatt ők zavartalanul pihenhessenek. Ez a lényeg végtére: az aktív és passzív pihenés egyaránt.

Borestekhez hozzávalók az ország legfrekventáltabb borvidékeiről, tájékoztató anyagok az idegenvezetéseinkhez, mindenféle hozzávaló a konyhára, és természetesen hozzunk-visszük a körtúráink utasait a szállásról mindenfelé, majd oda, a szállásra vissza. Mindenféle alapanyag- és késztermék-beszerzés tehát, ehhez akkora autóflottát kellett kerítenünk, hogy a benzinköltségek már csak a kisebb problémánkat jelentik. Annyi minden adódik ilyen sok autóval, hogy már a villanyautók ötlete is felmerült, a spórolás okán, de a fontosabb dolgokat ilyen kocsikkal is rá akarnánk bízni valakire – már ha váltunk tényleg elektromos gépjárművekre.

Viszont, mióta ráakadtunk a flottakezeles.hu-ra (FLOTTAUTO Lízing és Autópark-kezelő Kft.), megnyugodtunk, hogy ilyen okos szolgáltatásokkal – legyen szó villanyautókról, vagy hagyományos üzeműekről – olyan sokat lehet spórolni a cég számára az autókon, hogy csak na! Ennél a szolgáltatónál csomagtípustól függően olyan remek dolgokat vehetünk igénybe, mint a teljes flottakezelés, adók, biztosítások, szervizelés intézése, tartós bérlet és egyebek. Három külön csomagból is választhatunk ráadásul, attól függően, hogy milyen dolgok terén dobnánk le a terhet a saját vállunkról: Standard, Comfort és Superior csomagok. Ezek nem mást-mást tartalmaznak, hanem az egyik többet, a másik kevesebbet, a website-on elolvasható, hogy melyik micsodákat. De egy idő után szerintem már-már elengedhetetlenül hasznos dolgokat. Hogy mi a titok? Hogy csinálják azt, hogy ők jobban rendszerbe szervezik a dolgokat, még egy rutinos cégvezetőhöz és annak csapatához képest is? Szó sincs arról, hogy ne kötnék az orrunkra. Egyszerűen csak annyi, hogy nekik megvan a rutinjuk ahhoz, hogy tudják, mire kell figyelni, hogy a könyvelő ne kényelmeskedje el a dolgokat, hogy a szervizes ne verjen át, és így kevesebb autóval is olyan flottakezelést kapunk, mint egy hatalmas multicég, akár száz, vagy kétszáz járművével.

De, ahogy írtam, nem titkolóznak, így a flottakezeles.hu oldal igazi aranybánya! Mindenkinek, aki olvassa. Kezdésnek ott vannak olyan írások, minthogy, mikor érik meg valójában a villanyautók és a hibridek. Állami támogatások hazánkban, várható trendek, jó sok mindenről értesülhetünk. Azt írják, Magyarország nem lesz lemaradásban Európa egyéb országaihoz képest, ami a villanyautók terjedését illeti.

Tudnak nekünk tippeket adni arról, hányadik kilométeréig érdemes fenntartani egy cégautót, és mikortól válik költségesebbé a kelleténél a dolog. Olvashatunk felhasználói beszámolókat elégedett ügyfelektől, amik rávilágítanak, hogy mennyire hasznos kis szolgáltatás ez valójában – ha kétségeink adódnának. Van, aki azért hálálkodik, mert először vált számára teljesen átláthatóvá, hogy mikor miért fizet valójában, ha az autókról van szó. Ez pedig szintén a tervezésben segít. És akad olyan is – a hozzá hasonlók vannak mondjuk a legtöbben -, aki azt a bizonyos “5 lépéses anyagot” dicséri. Ez, az “5 lépéses anyag” egy levélsorozat, ami teljesen ingyenes, pusztán csak ki kell töltenünk egy űrlapot. Ezekben szintén van szó arról, hogy milyen hajtású kocsit kinek és mikor érdemes választani, de elmennek egészen az autógumikon való spórolás lehetőségeinek tárgyalásáig.

Én náluk olvastam el azt is, mikor van szükség külföldre utazáskor zöldkártya kiváltására, mikor kell határbiztosítást kötni stb. Az Európai Gazdasági Térség országaiban például egyáltalán nem kell zöldkártya, sem határbiztosítás. Megtudhatjuk tőlük mi a teendő az EU-n, vagy az említett Európai Gazdasági Térségen belül, baleset esetén, továbbá elolvashatjuk mi a helyzet a Rendszámegyezményhez tartozó államokban.

Zöldkártyára akkor lesz szükség amúgy, ha egyik említetthez sem tartozó országba utazunk, a CASCO pedig, a kötelező biztosítással ellentétben biztosítóra válogatja, hogy mikor, hol érvényes. Természetesen, ha szeretnénk, ők, a flottakezeles.hu-nál intézni tudják ezeket is, helyettünk. A hibrid járműveket kifejezetten ajánlják cégeknek, és arról is olvastam sokat náluk, hogy történetesen milyet érdemes választanunk, ha a saját cégünknek vesszük. Ha az ár a fontos: mild hibrid. Az üzemanyagfogyasztás visszafogása és a környezetvédelmi szempontok alapján döntenénk: full hibrid. A mild hibridben csak egy kis villanymotor van, míg a full hibrid egy lényegesen hatékonyabb elekro-motorral bír. Igaz, sokat ez sem tud megtenni teljesen elektromos hajtással. Városon belülre mindenesetre megfelelő szerintük.

Én ezekkel a dolgokkal sosem voltam tisztában, de nekik, a leírásaikon túl vannak egyszerű, pár lépéses “ösztönzőik”, hogy reálisan végiggondolhassuk, akkor most nekünk való-e bármelyik ilyen típus. Rövidebb megtett távokra például a full hibridet ajánlják, hosszabbra a plug-in hibridet, amiről szintén írnak jócskán, de ha szeretnénk érzésre a hagyományos autózást megélni, akkor a mild is jó lehet. A “hagyományos dolgokhoz” visszatérve: még mindig látom, hogy mennyien ódzkodnak az elektromos hajtású autókról, meg az eddig tárgyalt verzióktól is, mert nem biztosak benne, hogy ez a jó út. A flottakezeles.hu weboldal blogján olyan komplexen láthatunk át mindent az autóipart illetően, egészen a benzin- és dízel áremelkedés okaiig, hogy tényleg itt kapunk, helyben, rengeteg pluszt ahhoz, hogy végre árnyaltan lássuk a képet. Azt nem állítom, hogy minden kétségünk eloszlik, de ezekkel a leírásokkal csak segítenek, hogy legalább komoly kapaszkodóink legyenek a dolgok megértéséhez, ne csak érzésből viszonyuljunk negatívan vagy akárhogy egy új trendhez.

Vissza a flottakezeléshez: felhívják a figyelmet egy másik írásukban, hogy vannak az autóbeszerzésnél tudtunkon kívül vállalt kockázatok is. Nem szabad például két autó bérlése esetén automatikusan mindig az olcsóbb lehetőséggel élni. Mert itt jön képbe, az úgynevezett “maradványérték” fogalma, amit el is magyaráznak. Ha ez például magas, az magyarázat lehet arra, hogy alacsonyabb a bérleti díj. Mert az autó értéke a futamidő végére sem csökken annyira.

Mindent összevetve tényleg azt tudom mondani, nézzük meg a csomagjaikat, de addig is, amíg döntünk róluk, olvasgassuk sokat az oldalukat, mert a lehetőségek tárházát nyitja meg előttünk maga a flottakezeles.hu weboldal. Már a főoldalon megérthetjük, mert teljesen érhetően, ingyen és bérmentve kifejtik, hogy milyen tapasztalatokra tettek szert a szervizesekkel, a könyvelőkkel, mindazokkal, akiknek nem érdeke a mi szempontjainkat nézni, mert vagy nem érdekli őket a pénzünk, vagy még ők maguk is keresnek rajtunk. Persze, ez nem ördögtől való. A könyvelő, szervizes dolga is az, a miénk is: jól gazdálkodni, a saját érdekeinket nézni. És ha ezt ki akarjuk maxolni, akkor bízzuk profikra, mert valaki pedig azzal foglalkozik profi keretek közt, hogy az ilyen dolgainkat hatékonyan intézze. Egyrészt azért, hogy minden rendben menjen nálunk, minden meg legyen szervezve, másrészt pedig, hogy ne fizessünk rá anyagilag. Ennek érdekében forduljunk a flottakezeles.hu szolgáltatásai felé – én tényleg ezt javaslom! Ez a legjobb dolog erre.

villanyautók