Így érd el, hogy beutazhassad a világot
Ez a történet az egyik legrégebbi és legkedvesebb barátomról fog szólni. Úgy hozta a sors, hogy az általános és a középiskolás éveinket is egy oktatási intézményben tölthettük, igaz a felsősoktatásban már szétváltak az útjaink, de a kapcsolatot azután is szorosan tartottuk. Jól emlékszem rá, hogy már tinédzserként is az egyik határozott célja volt, hogy beutazhassa a világot. Ő mostanra már egy fiatalon is sikeresnek mondható vállalkozóvá érett. Ehhez azok a tulajdonságai segítették hozzá, melyek már gyerekként is megfigyelhetőek voltak benne: az elszántság, a pozitív hozzáállás, a kitartás és a tetterő.
Természetesen a siker az ő esetében sem jött automatikusan. Rendszerint hetente találkoztunk egymással egy ebédre vagy egy kávéra, ahol mindig beszámolt az aktuális akadályokról, amik a vállalkozásának a sikere előtt álltak. Ezeket ő néha nehezebben, néha könnyebben, de elhárította. Az igazán nagy áttörés azonban sokáig elmaradt és ő arra panaszkodott, hogy még mindig nem tudott igazán sok helyre elutazni, melynek elsősorban anyagi okai voltak. A megoldást persze abban látta, hogy a vállalkozását végre igazán sikeressé tehesse.
Aztán egyszer csak aztán történt valami: egyre gyakrabban kezdett el külföldre utazni. Az első időkben inkább csak a szomszédos országokba, később már Európa többi részébe is. Mostanra már ott tartunk, hogy több kontinensen is letehette már a lábát és a saját szemével már több természeti csodát, vagy műemléket is láthatott. A különböző kultúrák megismeréséről és a változatos gasztronómiai élményekről már nem is beszélve. Sőt, a jelenlegi párkapcsolata is egy ilyen külföldi utazás során kezdett kialakulni.
Az összejöveteleinken a barátom mindig lelkesen mesélt a külföldön töltött időről és a kalandjairól. Joggal volt magára büszke, hiszen a kitartó munka gyümölcse végre beért. A vállalkozásában megtörtént az áttörés, amivel elérhette végre az álmait. Mikor rákérdeztem, hogy mi volt, ami igazán nagy lökést adott az üzletnek, adott egy meglepő, de annál tanulságosabb választ.
A vállalkozó barátom úgy döntött, hogy igénybe veszi az Online marketing tanácsadás és kivitelezés szolgáltatását. Ezen a weboldalon teljes körű tájékoztatást kapott a szolgáltatásokról, amiket itt igénybe lehet venni. Itt tulajdonképpen mindent megtalálunk, ami segíthet abban, hogy a weboldalunkat és a vállalkozásunkat sikeressé tehessük: teljes körű weboldalkészítés, linkek építése, a weboldal optimalizálása a keresőmotorok számára és a különböző hirdetések irányítása tervezési és végrehajtási szinten is. A weboldal arra is lehetőséget kínál a számunkra, hogy különböző szövegeket és grafikai munkákat is rendelhessünk. Egyszóval elmondhatjuk, hogy itt valóban lefedik az online marketing tanácsadás és kivitelezés teljes területét.
A weboldal készítés során kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy az ügyféllel kellőképpen átbeszéljék az elképzeléseket és a célokat. A konzultáció során számos olyan fontos kérdés megválaszolásra kerül, amik kritikusak lehetnek a munka megkezdése előtt. Itt akár még az is előfordulhat, hogy olyan kérdések merülnek fel, amikre addig az ügyfél még nem is gondolt, de kiderülhet az is, hogy teljesen rossz oldalról közelített meg egy problémát. A weboldal tervezése és megvalósítása itt úgy fog megtörténni, hogy az technikailag, tartalmilag és a külalak szempontjából megfeleljen egy mai modern weblap követelményeinek. Miért fontos ez? Elsősorban azért, hogy mert az internetes kereső motorok találati listájának az első oldalára csak így kerülhetünk be a weboldalunkkal. Azonban itt még nem állunk meg: ugyanolyan fontos az is, hogy a látogatókat a weboldalon tartsuk, azt megjegyezzék és vásárlásra ösztönözzük őket. Nem elég csak a keresőmotort meggyőzni, ugyan ezt meg kell tenni a weboldalon nézelődő emberekkel is.
A linképítés egy igen alkalmas eszköz arra, hogy a Google helyezéseinket javítani tudjuk, de természetesen kritikus kérdés az, hogy ezek a linkek milyen weboldalakon és milyen minőségű tartalomban helyezkednek el. Itt jön képbe ez a szolgáltatás, hiszen itt több mint 400 igényes weboldal is a rendelkezésre áll ahhoz, hogy magas színvonalú szövegkörnyezetben elhelyezhessük azokat, tehát minden adott ahhoz, hogy értékes linkeket értékes helyen lehessen építeni. Pontosan ez az, amit a Google szeret és ezért egy vállalkozó is szeretni fog.
A kereső motorokra történő optimalizálás egy önmagában különálló szolgáltatásként jelenik itt meg. Itt minden arról szól, hogy a Google kereső robotjai a mi weboldalunkat megfelelőbbnek találják, mint a konkurens weboldalait egy adott kulcsszóra. Minél jobbak vagyunk ebben, annál előrébb kerül a weboldalunk, ez ennyire egyszerű. Persze maga a kivitelezés már jóval bonyolultabbá tud válni. Fontos a weboldal felépítése, a megfelelő kulcsszavak kutatása és elhelyezése, minőségi képek és videók beágyazása, a külső és belső linkek kiépítése, a weboldal betöltési sebessége és úgy általánosan az online jelenlét. Láthatjuk, hogy ez a kérdéskör igen szerteágazó, így mindenképpen érdemes megfontolni, hogy igénybe vegyük az Online marketing tanácsadását és annak kivitelezését, mert ez egy elég combos feladat, amit nem árt szakértőkre bízni.
A Keresőben Első weboldalának menüpontjában megtalálhatóak az online hirdetésekkel kapcsolatos szolgáltatások is. Ez ugyanúgy az online marketing területe, de itt azon van a hangsúly, hogy a vállalkozásunk találja meg a potenciális ügyfeleket, és ne ők minket. A hirdetéseket itt alapvetően két nagy csoportra osztja: Facebook hirdetésekre és Google Ads hirdetésekre. Különösen fontos témakör ez, hiszen a Google találati listáin is a fizetett hirdetések automatikusan az első helyre kerülnek és csak utána következnek a hagyományosan rangsorolt találatok. A Facebook pedig egy igen fontos hirdetési platform, hiszen Magyarországon igen népszerű ez a közösségi oldal.
A weboldalon profik segítségére bízhatjuk a szövegírás feladatát is. A szövegírás szempontjából beszélhetünk tartalommarketingről és kreatív szövegírásról is. Ezeknek nem csak az a feladata, hogy áttekinthető és igaz információt adjon az oldalra látogatóknak, de vásárlásra is ösztönöznek. A kreatív szövegírás elsősorban a vásárlók megszólítására helyezi a hangsúlyt, míg a tartalommarketing a hiteles, szakmailag is helytálló leírásokért felel. Nem utolsósorban azt is meg kell jegyezni, hogy a weboldal megfelelő tartalma a SEO (kereső motor optimálás) egyik alapköve. Ki kell emelni, hogy a jó szöveg nem csak a kereső robotoknak szól, hanem elsősorban az embernek is.
Az emberek jelentős része vizuális típus, éppen ezért egy jó szöveg nem mindig elég. Hangsúlyt kell fektetni egy oldal kinézetére is. Előnyös, ha egy oldal design eléri azt, hogy a felhasználó azt megjegyezze és az adott színeket és formákat a vállalkozással azonosítsa. Ide tartozik egy oldal teljes egészének a külalakja, de maga a logó is. Igaz, hogy itt elsősorban online marketingről beszélünk, de az oldal szolgáltatásai között megtaláljuk a hagyományos kiadványok készítésének a támogatását is: itt különböző prospektusokat, füzeteket és brosúrákat is elkészítenek a vállalkozásod számára.
Természetesen a fentebb felsorolt szolgáltatások közül nem biztos, hogy mindenre szükségünk van. Ez a vállalkozásunk és a weboldalunk helyzetétől is függ, de ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában úgyis segítséget kapunk. A barátom esetében is pontosan így történt, az Ő esetében például elsősorban a linképítésre helyeződött a hangsúly.